وزنه کالیبراسیون کلاس F1

جعبه وزنه کالیبراسیون F1

آشنایی با وزنه کلاس f1

وزنه های استاندارد کالیبراسیون کلاس f1  به عنوان یکی از سری وزنه های کلاس بالا مناسب استفاده در آزمایشگاه صنایع مختلف جهت تست و کالیبره انواع تجهیزات توزین میباشد.

عمده موارد کاربرد این کلاس وزنه ها برای ترازو های دقت بالا و رنج دقتی تا حدود ۰٫۰۰۱ گرم میباشد.

وزنه های کلاس f1 مانند سایر وزنه های کلاس های مختلف از رنج یک میلیگرم شروع و تا ۵۰۰ کیلوگرم تولید میگردند،فرمول تقسیم بندی وزنه ها طبق استاندارد جهانی وزنه به صورت زیر میباشد.

۱     ۲     ۲     ۵

برای بیشتر تفهیم شدن این فرمول تقسیم بندی مثالی میزنیم:

جعبه وزنه رنج یک میلیگرم تا ۵۰۰ گرم را در نظر بگیرید، وزنه های داخل این ست وزنه به شرح ذیل میباشد:

 

۱ mg , 2 mg , 2 *mg , 5 mg , 10 mg , 20 mg , 20* mg

۵۰ mg , 100 mg , 200 mg , 200* mg , 500 mg , 1 g , 2 g , 2* g , 5 g , 10 g , 20 g , 20* g , 50 g

۱۰۰ g , 200 g , 200* g , 500 g

همانطور که ملاحظه میفرمایید وزنه های ضریب ۲ تعداد دو عدد داخل جعبه وجود دارد ، دلیل این امر بدست آوردن عدد های ضریب ۳ و ۴ میباشد. برای مثال با کنار هم قرار دادن دو تا وزنه ۲ گرمی عدد ۴ و با قرار دادن وزنه ۱ و ۲ گرمی عدد ۳ گرم قابل تهیه است.

جنس وزنه های کلاس f1

طبق استاندارد بین المللی وزنه OIML R111  وزنه های این کلاس میباست از جنس استیل شماره ۳۰۴ با مشخصات ضد زنگ و غیر مغناطیس (نگیر) باشد.

نکات استفاده از وزنه های کلاس f1

در هنگام استفاده از وزنه های کلاس f1  میباست حتما از دستکش نخی استفاده کنید ، دلیل این امر عدم جرم گرفتن وزنه و تغییر وزن آنها میباشد. ضمنا با استفاده از دستکش نخی از اعمال خط و خش روی وزنه ها جلوگیری میشود ( خط و خش و ضربه باعث ایجاد خطا در وزنه های میگردد)

وزنه ها میباست حتما در دمای مناسب آزمایشگاه و به دور از هر کونه آلودگی و گرد و غبار باشد.

توجه داشته باشید عدم رعایت نکات نگهداری باعث از بین رفتن دقت وزنه ها میگردد.

گواهی کالیبراسیون:

وزنه های ارائه شده توسط این شرکت همگی دارای گواهی کالیبراسیون و سرتیفیکیت کارخانه سازنده میباشد، همچنین وزنه ها با ضمانت تائید شدن در کلاس مورد نظر در آزمایشگاه های داخلی و همکار اداره استاندارد و دریافت گواهی کالیبراسیون می باشد. در ضمن خریدار محترم میتواند شرکت کالیبره کننده را تعیین نماید و در صورت عدم تائید وزنه ها در کلاس مورد نظر می تواند بدون هیچگونه ضرر و زیان موارد خریداری شده را عودت نماید.

در موقع خرید حتما به گواهی شرکت سازنده در کنار وزنه ها و همچنین تضمین صدور گواهی در هر آزمایشگاه داخلی همکار اداره استاندارد دلخواه توجه بفرمایید. دلیل این امر تشابه ظاهری وزنه های این کلاس در مقایسه با وزنه های کالیبراسیون کلاس های پایینتر میباشد.